Moskova

Moskova

11 Haziran 2015 Perşembe

Moskova’yı “sevmemek” için 10 neden


MOSKOVA MUHTARI
Kaynak: http://www.moskovalife.com/

Moskova’yı sevmek için 10 nedeni sıralamıştım geçenlerde… “Bu benin subjektif listem” diye de altını çize çize söylemiştim. Ama yine de az zılgıt yemedim. “Nefret edilecek bu kadar çok şey varken...” diye başlayan, “Çekilir mi bu şehir, mecburiyet olmasa...” diye bitiren... Onlara Mevlana’nın sözünden tornistan edip “Gül düşünürsen gül olur, diken dersen diken olur” diyecek oldum, ama kesmedi. Ben de oturdum, bu sefer yine kendi meşrebime göre, “Moskova’yı sevmemek için 10 neden” listesi hazırladım. Bakalım buna ne diyeceksiniz?

1- Kendi başına trafik belası
Allah var; son dönemde krizin de etkisiyle hafifledi ama yine de Moskova’nın dillere destan trafiği ömür törpüsü olmaya devam ediyor.

2- Trafikte insanların saygısızlığı
Hele de trafikte... Mesela siz insan gibi şeridinizde bekliyorsunuz, güvenlik şeridinden bastıran gidiyor... Ya da kırmızı ışıkta en önde efendice beklerken, en geriden bir araba zınk diye en öne geçiyor. Kimse de ses çıkarmıyor. Kahroluyorum, nefret ediyorum!

3- Gündelik hayatta insanların nezaketsizliği
Apartmandan girerken arkadan eli kolu dolu gelen bir kadın görüyorum mesela. İnsanız, centilmeniz ya; kapıyı tutup bekliyorum, kadın geçip gidiyor! Ne teşekkür, ne tebessüm. Sanki mecburmuşum gibi.. Sanki babasının uşağıymışım gibi... Herkes böyle değil ama maalesef çoğunluk böyle! Nezaket sınıfta kalıyor.

4- “Ot gibi” sebze meyveler
Moskova’da pazara gidin; Arjantin’den İsrail’e Mısır’a her ülkeden sebze meyve var pazarda... Türk ürünleri gürültü koparıldığı kadar çok değil, onu da söyleyeyim! Fiyatlar yüksek, ürünler kalitesiz. Ağzınıza attığınız hiçbir şeyin lezzeti yok. Ot gibi. Kazık fiyatlara satılan Bakü domateslerini saymazsak!

5- Bürokrasi
Türkiye’de bürokrasi “bugün git, yarın gel” idi. Rusya’da “bugün git, dün gel!” mantıksızlığı pek çok yerde egemen. Kağıtlarla oradan oraya koşturmaktan gına geliyor. Bürokrasi tek dişi kalmış canavar değil, en az 30 dişi parıldayan bir canavar.. İki dişi ancak kırılmıştır bunca yılda!

6- Hastaneler ve bütün olarak sağlık sistemi
Devlet hastanelerinin çoğuna sağ giren hasta çıkar. Hijyen çok kötü. Evet, hala bu ülke vatandaşlarına büyük ölçüde ücretsiz sağlık hizmeti sağlıyor ama hala sağlık sisteminde reform yapılmaması, hastalıkların hem teşhisinde hem tedavisinde “geri kalmışlık” durumu bir gerçek. Rusya daha iyisini hak ediyor.

7- Meymenetsiz garsonlar
Aslında bu konuda 10-15 yıl öncesine göre iyiye gidiş var ama hala çok yetersiz. Ruslar da Türkler gibi duygularını gizlemeyi başaramıyor. Garsonun o gün canı sıkkınsa size zulmediyor. Tabağı kafanıza fırlatmadığı kalıyor. “İyi” restoranlarda bile bu sık oluyor. Yiyip içmeye, eğlenmeye, dinlenmeye gidip paranızla rezil olduğunuz durumlar yani...

8- Güneşsizlik
Bu Moskovalılar “Kış dokuz ay sürer, üç ay da yazı beklemekle geçer” diyorlar ya hani... Güneş yetmiyor güzel kardeşim, yet-mi-yoor!! Bu maddeye destan yazılır ama ne gereği var. Kısaca “Güneş eksilmesin penceremizden” duasındayız!

9- Pahalılık
Kriz biraz ayakları yere bastırdı belki, ama bu şehir pahalı... Çok pahalı... Adam gibi bir yerde yemek yemek çook pahalı... İyi bir yerde ev kiralamak inanılmaz pahalı... Tıraş olmaktan eve tesisatçı çağırmaya kadar pahalı... İki kişilik bir aileyseniz, çocuk da varsa, eviniz de yoksa, yabancıysanız “normal” hayatın bedeli hala 5 bin dolardan aşağı değil...

10- Polisler

Medeni bir ülkede polis vatandaş için güvendir, garantidir, rahatlıktır... Moskova’da polis, “ne olur ne olmaz” diye uzak durulması gereken bir meslek grubu olarak telakki edilir, edilmektedir. Bir arkadaşım, “Yıllardır öyle genlerime işlemiş ki bu korku; yolda polis görünce kaldırımı değiştiriyorum!” diyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder