Moskova

Moskova

31 Ocak 2016 Pazar

GORKİ ALEVİ MİYDİ?


Necati Güngör

Yıllar önceydi.

İlk gençlik yıllarımızı beyaz ipekli bir gömlek gibi kayısı dalına asıverdiğimiz Malatya'daydık... Kitap tutkunu bir avuç liseliden biriydim.

Hikâye ve romanlarını delice bir tutkuyla okuduğum yazarlardan biri de Maksim Gorki'ydi. Kitapçı vitrinlerinde ne zaman bir yeni bir kitabını görsem hemen satın alırdım.

Yine o kitaplardan biriydi işte. Adı, "Aşk Rüyası". Kitabın kapağını üstat Maksim Gorki'nin palabıyıklı resimlerinden biri süslüyordu.

Merhum pederin dükkânında bir köşeye çekilip birbirinden güzel hikâyeleri elimden bırakmamacasına okuyorum.

Dükkân kalfamız da okumayı seven biriydi. Ama o kitap değil de gazete okuruydu. Eline geçen gazeteleri spordan siyasete, okuyup bitirmeden bırakmazdı. Dolayısıyla benim kitap okumalarıma da iyi gözle bakardı.

Bana çaktırmadan elimdeki kitabın kapak resmine dikkatle bakmış olmalı ki...
"Bu Maksim Gorki, Alevi mi?" diye sordu.

Şaşırmıştım.

"Ne ilgisi var?" dedim. "Gorki bir Rus!"

"Ne bileyim ben?" dedi. "Baksana şu bıyıklarına! Bunlar Alevi bıyığı."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder