Moskova

Moskova

6 Ağustos 2018 Pazartesi

Rus ordusuna dair en popüler şakalar: "Babuşkan nizamiyede seni bekliyor!"







Kızıl Ordu'dan bugünkü Rusya ordusuna.... Rusya'da halk ordusunu çok sever, özellikle 2. Dünya Savaşı'nda faşizme karşı büyük zafer her yıl minnetle, coşkuyla hatırlanır. SSCB'nin çöküşüyle birlikte irtifa kaybeden ordu, Putin döneminde yeniden eski itibarına kavuştu ve Suriye operasyonları ile de  halkın yeniden "gurur kaynağı" oldu. Diğer yandan mizah anlayışı son derece güçlü olan Rus halkı, orduları hakkında şaka yapmaya da bayılır. İşte askerlik yaşamının komik yönlerini ele alan en popüler şakalar, fıkralar, espriler:

Komutan sorar:

- Er Petrov, ölümden sonra yaşama inanyor musun?
- Özür dilerim, komutanım ama anlayamadım?
- İki hafta önce cenazesine gitmek için izin aldığın babuşkan nizamiye kapısında seni bekliyor da!

*  * *
 
Askere gitmeden önce rahat uyurdum, çünkü beni koruduklarını bilirdim. Askerde iken kötü uyurdum, çünkü bu kez koruyan bendim. Askerden sonra hiç uyuyamıyorum, çünkü artık nasıl "koruduklarını" biliyorum.

* * *

Askeri doktor, kışladaki denetim sırasında kantindeki ere sorar:

- İçme suyunu nasıl hazırlıyorsunuz?
- Önce filtreliyoruz.
- Sonra?
- Sonra kaynatıyoruz.
- Sonra?
- Ne olur ne olmaz diyerek su yerine bira içiyoruz!

* * *

Petrov askeri istihbaratta ajan olarak yetiştirilir. Beş dili aksansız konuşur. Ne var ki görev için gittiği ülkenin metrosunda biri ayağına basınca kimliği açığa çıkar.

* * * 
Sıradaki şakayı anlamak için küçük bir ön bilgiye ihtiyaç var. Rusçada telefonda yanlış numara arandığında karşı taraf "Vı ne tuda popali.", yani "isabet ettiremediniz" diye cevap verir.

- Alo, füze üssü mü?
- Hayır, isabet ettiremediniz.
- Asıl, siz isabet ettiremediniz!

* * *

Çirkin kadın yoktur, az votka vardır sözü ancak kışlada geçen bir yıldan sonra geçerlidir.

* * *
Askerler başçavuşla dalga geçmek ister:

- Yoldaş çavuş, hangisi daha ağır, bir kilo demir mi, bir kilo pamuk mu?
- Bir kilo demir tabii ki.
- Hayır, yoldaş çavuş, bilemediniz.
- Hemen test edelim o halde, kafanıza önce bir kilo demir geçireyim, sonra da bir kilo pamuk.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder