Moskova

Moskova

17 Mayıs 2016 Salı

Türk-Rus evliliklerinden doğan çocuklarla ilgili bir sorun: İsim bulmak!


MELİSSA İLKEROVNA


Kendime takma ad seçmeye çalışırken anladım ki, Türk-Rus ailelerin en büyük zorluklarından bir tanesi yeni doğmuş bebekleri için bir isim bulmak. Baba ve anne ortak bir karara varmalı, seçtikleri isim hem anne hem baba tarafını tatmin etmeli ve en az iki dilde kulağa hoş gelmeli.

Bu kadar kriter varken ailelerin işi zor tabii.

Mesela ben ilk iki hafta “зайчик” (tavşanım) veya “kızııım” ‘dım. Ta ki aile arkadaşımız iki tarafı da mutlu eden bir isim önerene kadar. O abiye kocaman bir teşekkür borçluyum!

Rusya’da adaşlarımla karşılaşmadım uzun bir süre, sonra tatlı küçük Melisa’lar çıkmaya başladı karşıma ama hiç sorun değildi çünkü ilk ben doğdum. 

Arkadaşlarımın tanıdığı tek Melissa benim, öğretmenler ilk benim adımı ezberlerler. 

Türkiye’de yine Melis ve Melisa’ların arasında tek MeliSSa’ydım. Kısacası halimden gayet memnunum.

Rus bayanlarının Türk isimlerine karşı büyük bir zaafı var. Büyük sevgi, Rus TV kanallarında yayınlanan Türk dizilerden kaynaklanıyor.

Türkiye’yle bir kaç dizi dışında başka bir bağlantısı olmamasına rağmen oğullarına Süleyman, Mustafa (“Muhteşem Yüzyıl”), Volkan (“Çilek kokusu”) ya da Kamran(“Çalıkuşu”) ismini vermek isteyen hanımlarla karşılaşabilirsiniz.

Fakat çoğu zaman Türk isimleri Rus kulağına sert ve sevimsiz geliyor. Sonuç olarak da karar verme dönemi dünyanın en büyük işkencesi gibi geliyor. Beğendikleri isimler var tabii ki, ama içlerindeki korku daha büyük. Anne adayının aklında anında binlerce soru oluşuyor. Ya çocuğumla dalga geçerlerse? Ya annemler ismi beğenmezse? İlginç olan şey babaların da aynı sorunlarla karşılaşması.

Oldukça zamanlarını alsa da elde edilen sonuçlar gayet başarılı.

En sık kullanılan isimler arasında Deniz (Денис), Timur (Тимур), Murat (Мурат), Emir (Эмир), Melisa (Мелиса), Asya (Ася), Safiye veya Sofya (София, Софья) ve Selin (Селин) var. Tabii seçimini Rus isminden yana kullanan da, çift isim verenler de, Türkiye ve 

Rusya’yla hiç alakası olmayan bir isim seçen de var.


Önemli olan seçtiğiniz ismin çocuğunuzun hayatını şekillendireceğinin farkında olmanız. Yoksa ister Stella, ister Mahmut olsun sağlıklı doğsun da. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder