Moskova

Moskova

11 Mayıs 2016 Çarşamba

Puşkin ile Gogol


Daniil Kharms

GOGOL sahnenin kenarından yere düşüp sessizce uzanır. Sahnede beliren PUŞKİN, GOGOL’e takılıp yere düşer.

PUŞKİN: Hay kör şeytan! Anlaşılan Gogol'e takıldım!

GOGOL (Doğrularak) : Ne iğrenç bir nefret bu! İnsan bir dakika bile dinlenemiyor. (Adım atar, ayağı PUŞKİN'e takılır ve düşer) Anlaşılan Puşkin'e takıldım!

PUŞKİN (Doğrularak) : Bir dakika bile rahat yüzü yok! (Adım atar, ayağı GOGOL’e takılır ve düşer) Anlaşılan gene Gogol'e takıldım!

GOGOL (Doğrularak): Her şeyde bir engel çıkıyor! (Adım atar, ayağı PUŞKİN'e takılır ve düşer) Ne iğrenç bir nefret bu! Gene Puşkin'e takıldım!

PUŞKİN (Doğrularak): Holiganizm! Tam anlamıyla holiganizm bu! (Adım atar, ayağı GOGOL’e takılır ve düşer) Hay kör şeytan! Gene Gogol'e takıldım!

GOGOL (Doğrularak): Alay mı geçiyorlar benle! (Adım atar, ayağı PUŞKİN'e takılır ve düşer) Gene Puşkin'e takıldım!

PUŞKİN (Doğrularak): Hay kör şeytan! Hay kör şeytan! (Adım atar, ayağı GOGOL’e takılır ve düşer) Gene Gogol!

GOGOL (Doğrularak): Ne iğrenç bir şey! (Adım atar, ayağı PUŞKİN'e takılır ve düşer) Gene Puşkin!

PUŞKİN (Doğrularak): Hay kör şeytan (Adım atar, ayağı GOGOL’e takılır ve düşer) Gene Gogol!

GOGOL (Doğrularak) Ne iğrenç bir şey! (Adım atar, ayağı PUŞKİN'e takılır ve düşer) Gene Puşkin! 

(Perde )

(1934)

(UFAK TEFEK OLAYLAR , Çeviren: Osman Çakmakçı, Encore Yayınları)

Daniil Kharms

Sovyet edebiyatının avangart temsilcilerinden biri olan Daniil Kharms, yeniden keşfedildiği 1980'li yıllara kadar unutulmuştu. Kharms'ın çok geç gelen ünü, deneysel "absürd" küçük hikayeleri ve çocuklar için yazdığı hikayelerle günümüzde giderek büyümektedir. 1905 yılında St. Petersburg’da doğdu. Sovyet-karşıtı bir yazar olduğu suçlamasıyla 1931 yılında tutuklanarak bir yıl sürgüne gönderildi. Avantgarde sanata giderek büyüyen bir düşmanlık besleyen Sovyet otoritelerine göre, ülkenin materyalist ve toplumsal değerlerini reddediyordu. Bu olaydan sonra hayatı zorlaşan Kharms, kendini daha çok çocuk edebiyatına verdi. 1941 yılında vatana ihanet suçlamasıyla yeniden tutuklandı. Leningrad hapishanesine konulan Kharms 1942'de, 37 yaşında hücresinde açlıktan öldü.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder