Kaynak:
http://www.turkrus.com/
Lafı dolaştırmadan söylemek gerekirse Ruslar
"disiplinleriyle ünlü bir halk" sayılmaz. Genel kanıya göre,
"Bugünün işini yarına bırak", Rusların da yürekten benimsediği bir
ilke. Hatta, "Türk bürokrasisi 'Bugün git, yarın gel' der, Rusya'da
bürokrasi 'Bugün git, dün gel' mantıksızlığına teslim" diye espriler bile
yapılır.... Peki, Ruslar zaman baskısı ve deadline (bire bir çeviriyle 'ölü
çizgi', Türkçeleştirmeyi denersek 'son teslim tarihi') ile nasıl başa
çıkıyor, işleri nasıl yetiştiriyor? Rus vatandaşları ile çalışan yabancı
işverenler bu duruma nasıl yaklaşmalı?
Yaygın kanının aksine, Rusyalıların kendini adayarak disiplinle çalıştıkları pek çok iş kolu mevcut. Örneğin savunma ve güvenlik. Kolluk gücünde ya da nükleer sanayide çalışan Ruslar için "iş bitirme tarihlerine" sıkı sıkıya uymak dışında bir seçenek söz konusu bile değil.
Teslim tarihlerinin en çok problem yarattığı sektörler
gazetecilik, bilişim ve tasarım. Bu gibi yaratıcılık gerektiren sektörlerde
çalışan Rusyalılar işlerini son dakikaya bırakma eğiliminde olabiliyor.
Bununla birlikte, bazı Rus bilim insanları işini son ana
bırakma davranışının bazen yaratıcılığı tetikleyebildiğini ve erken bitirilen
bir işten daha iyi sonuçların elde edilebilmesinin önünü açtığını söylüyor.
Rusların teslim tarihlerine uymama davranışını, teslim
tarihi kavramının çalışma hayatında nispeten yeni oluşuna bağlayanlar da var.
Diğer yandan, "deadline"a uymayan çalışan ve
şirketlerin ciddi yaptırımlarla karşı karşıya kalmaması bu davranış biçimini
pekiştiren bir etkide bulunuyor. Rus KOBİ'lerin çatı kuruluşu Opora Rossii'nin
başkan yardımcısı Pavel Sigal teslim tarihine uymamanın Avrupa'da ceza konusu
olduğu hatırlatıyor.
Peki, manzara böyleyken işverenler Rusyalı çalışanları
nasıl motive edebilir. İşte "uzmanlardan" birkaç ipucu:
- Teslim tarihini olması gerekenden öne çekmek. Böylece
işlerin ters gitmesi durumunda ekstra zaman elde edilebilir!
- Zaman çizelgesini çalışanlarla birlikte belirlemek.
Teslim tarihinin birlikte belirenmesi durumunda çalışanların şikayet edecek
daha az şeyi olacaktır.
- Teslim tarihinin neden önemli olduğunu ve buna uyulmadığı
takdirde doğabilecek olumsuz sonuçları çalışanlarla da paylaşmak. Çalışanları
tehdit etmeyin. Ama teslimin gecikmesi durumunda şirketin ve çalışanların
bundan nasıl etkileneceğini anlatın.
- Günlük ilerleyişi takip için bilgisayar programlarından
yararlanın.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder