Moskova

Moskova

1 Şubat 2017 Çarşamba

Rus avukat, her şeyini bırakıp ‘Hobbit’ oldu



Kent yaşamı geride bırakarak inşa ettiği yeraltındaki barakasında yaşamaya başlayan ve bu nedenle ‘Hobbit’ olarak anılan avukat Yuri Alekseyev, günlerini tavşanı Petruşka ile geçiriyor.

Rusya’nın başkenti Moskova’daki hayatını geride bırakarak beş yıl önce yeraltına inşa ettiği ‘oyuğa’ taşınan Rus avukat Yuri Alekseyev, evinin ‘Yüzüklerin Efendisi’ serisindeki hobbitlerin evlerine benzemesi nedeniyle ‘Hobbit’ olarak anılmaya başladı.

Alekseyev ise İngiliz edebiyatçı Lewis Carroll’ın Alice Harikalar Diyarında’sıyla özdeşleştirilmek istiyor. Beş çayları düzenleyip tuhaf davranışlar sergileyen Çılgın Şapkacı’yla benzetilmeyi tercih etmediğinin de altını çiziyor.

‘BAŞLARININ ÜSTÜNDE BİR ÇATI OLMASI İÇİN GÜNDE 8 SAAT ÇALIŞANLAR DA BİR BAKIMA EVSİZ’

Tavşanı Petruşka’nın yalnız bırakmadığı Alekseyev, NTD’ye verdiği röportajda şunları söyledi: “Sokakta kalmış biri gibi yaşamaya başladım ve evsiz olduğumu düşündüm. Benim gibi bir sürü evsiz olmasına rağmen, insanların evsiz olduğunu kabul etmesi zor. 

Moskova’da 100 bin evsiz var. Başlarının üstünde bir çatı olması için günde 8 saat çalışanlar da bir bakıma evsiz. Zira bir yerler kiralayıp onlarda yaşıyorlar, ben de öyleyim. Bu yüzden de kendime ‘Bir evin olmadığı için sen de evsizsin’ dedim.”

Kendisini Rus yazar Anton Çehov’un Vişne Bahçesi oyununun uzmanı olarak tanımlayan Alekseyev, yaşadığı yerde bu eser hakkında dersler de veriyor.

KİTAPLARINI İNSANLARLA PAYLAŞTI

Öte yandan yaşadığı oyuğu bir eğitim merkezine dönüştüren Alekseyev tüm dünyadan binlerce insanın kitap paylaştığı BookCrossing hareketine katılarak 4500 kitap da paylaştı.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder