Moskova

Moskova

19 Kasım 2020 Perşembe

Chanel No. 5'den Timberland'a: Rusyalı göçmenlerin yarattığı 8 dünya markası

 


Kaynak: https://turkrus.com/ 

 

 

Rusya'nın ülke olarak dünyaya armağan ettiği "tüketim ürünü" markası nadir olsa da, aynı şeyi göçmenleri için söylemek olanaksız. Rusça konuşulan topraklarda doğup Avrupa ülkelerine ve Amerika Birleşik Devletleri'ne göçenlerin yarattığı çok sayıda ünlü marka var. Adme portalı bunlardan öne çıkan sekizini sıraladı.

 

1. Chanel No. 5. Dünyanın en ünlü parfümünü tasarlayan isim Ernest Eduardoviç Bo. 1881'de Moskova'da bir parfümcü ailesinde doğan Bo, İç Savaş yıllarında Paris'e göç etmiş. İlk Chanel No. 5'leri de 1921'de hazırlamış.

 

2. Max Factor. Lodz şehrinde dünyaya gelen Maksimilyan Faktoroviç 14 yaşında Moskova'ya gelmiş ve Bolşoy Teatr'da makyajcı yardımcısı olarak çalışmaya başlamış. İlk mağazasını açtığı şehir ise Ryazan. 1904'te ABD'ye göçen Max Factor, dünyanın en büyük kozmetik üreticilerinden biri haline gelecektir.

 

3. Metro-Goldwyn-Mayer. Filmlerin açılışında kükreyen aslanla bilinen sinema şirketinin kurucularından Louis Mayer, Minsk doğumlu.

 

4. Checker Motors Corporation. Amerika'nın en ünlü taksi araç üreticisini kuran Moris Markin ise Smolensk'te dünyaya gelmiş. Markin 19 yaşında cebinde hiç para olmadan ve dil bilmeden ABD'ye göç eden ve bu ülkede başarıyı yakalayan bir isim.

 

5. Levi Strauss & Co. Dünyanın en ünlü kot markasını yaratan Jacob Lewis (ya da Yakob Yofis) de Riga'da doğmuş ve genç yaşta ABD'ye göç etmiş.

 

6. Timberland. Ünlü ayakkabı markasının yaratıcısı Natan Şvarts (fotoğrafta), bir Odessalı.

 

7. Lime Crime. Kozmetik üreticisi Lime Crime'ı kuran Doe Deere'in gerçek ismi Kseniya Vorotova. Genç kadın aslen İjevsk'li.

 

8. Google. Bir Rus göçmen tarafından yaratılan en ünlü marka ise hiç kuşkusuz Google. Moskova'da bir matematikçi ailesinde dünyaya gelen Sergey Brin 1979'da ailesiyle birlikte ABD'ye göç etmiş. Brin, 1990'larda Stanford Üniversitesi'nde tanıştığı Larry Page ile birlikte Google'ı kuracaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder