Moskova

Moskova

17 Mart 2018 Cumartesi

'Moskova şık adam görsün!'





Fuad Seferov, Moskova

Resim:Haydar Özay



Ünlü Azeri yazar Anar Rızayev, yakından tanıdığı şair Nazım Hikmet'le ilgili ilginç bir anekdot paylaştı.

Hikmet'i konu alan "Kerem Gibi"  kitabının da yazarı olan Rızayev, Azeri basınına yaptığı açıklamada,  "Bakü'de sık sık bizim eve misafir olurdu. O da beni Moskova'daki evinde, daça (yazlık ev) ya da oteldeki odasında ağırlardı" dedi.

Hikmet için, "Parlak, uzun boylu ve ince bir insandı, çevresine ışık saçardı" diyen Rızayev  ilginç bir anısını şöyle anlattı:

"Bir gün Moskova Oteli'nde kalıyordum. Telefonla Nazım'ı aradım. Bana, 'Hemen aşağıya in, arabayla seni almaya geliyoruz' dedi. Aşağıya indim ve otelin önünde iki araba gördüm. Birinde Nazım, diğerinde ise tercümanı Ekber Babayev vardı.
Arabaya bindim, yola çıktık ama Nazım aniden aracı durdurdu, indi ve sokakta yürümeye başladı. Şık giyimli Nazım takım elbisesi, kravatı ve göğsünde mendiliyle yürürken Moskovalılar ona bakıyordu. Dayanamayıp, 'Hayırdır ne yapıyorsun' diye sordum. Nazım şakayla karışık, "Nasıl şık giyinilir, Moskova görsün' diye cevap verdi."

Anar, "Kerem Gibi"nin Hollanda'daki tanıtımı sırasında, "Nazım Hikmet'i komünist yapan, Anadolu'da gördüğü manzaralar, haksızlıklar ve adaletsizliklerdi. Anadolu insanının çilesi Nazım'ı komünist olmaya yöneltti" demişti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder