Moskova

Moskova

31 Mart 2012 Cumartesi

Rus Edebiyatı buluşmaları


Türk Rus Kültür Vakfı Başkanı Fatih Baltacı, Marmara Üniversitesi Sultanahmet Rektörlük binasında gerçekleştirilen etkinlikte yaptığı konuşmada, Aleksandr Sergeyeviç Puşkin’in Rus edebiyatının en parlak meşalesini tutturmuş bir şair olduğunu belirterek, “Ünlü Türk şairi Yahya Kemal Beyatlı’nın dediği gibi, bir milletin şiiri, çağlar boyunca elde ele gezen bir meşaledir. Puşkin, ölümünden 175 yıl sonra böyle bir dinleyici kitlesini kendine çekebilmektedir” dedi.

Türk Rus Kültür Vakfı’nın en büyük gayelerinden birinin Rus ve Türk toplumları arasında evrensel bir dil olan sanat aracılığıyla kültür köprüleri kurmak olduğunu söyleyen Fatih Baltacı, “Sanat aracılığı ile iki ülke arasında daha büyük dostluklar inşa edeceğiz” dedi.

Tüm Rusya Puşkin Müzesi Müdürü Prof. Dr. Sergey Nekrasov da konuşmasına, ”Puşkin olmasaydı Rus edebiyatı ve dili olamazdı” diye başladı. Puşkin’in yetenekleriyle tüm dünya halklarının kalbine girdiğini vurgulayan Nekrasov, 1837′de hayatını kaybeden Puşkin için 1879′da faaliyete geçen müzenin Rusya için çok önemli olduğunu kaydetti.

”Puşkin Ödülü” sahibi şair Ataol Behramoğlu ise yaptığı konuşmada kendisi için Puşkin’in hürriyetin sesi olduğunu şu sözlerle ifade etti: “Puşkin benim için hürriyetin sesidir. Kişisel ve toplumsal hürriyetin sesiydi” Behramoğlu, önce akıcı Rusçası ile ardından da Türkçe, Puşkin’in şiirlerini okudu. Etkinliğe, İstanbul Vali Yardımcısı Kazım Tekin ile Türk ve Rus davetliler katıldı.

Rus sanatçı Vitali Romanov’un da Puşkin şiirleri okudu. Moskova Tchaikovsky Devlet Konservatuarı Opera Tiyatrosu solisti soprano Evgeniya Dushina ve bariton Nikaloy Efremov birbirinden etkileyici romanslarla etkinliğe renk kattılar.

Kaynak : haberler.com (29 Mart 2012)

1 yorum:

  1. WhatsApp'ta +2347084887094 numarası aracılığıyla iletişim kurduğum Dr Ajayi ile tanışana kadar büyü yapmaya veya sihre asla inanmadım, evliliğimde sıkıntılı bir dönemden geçiyordum çünkü kocam 9 yıl sonra artık benimle hiçbir şey yapmak istemediğini söyledi. evlilik, kocamı gerçekten seviyorum, bu yüzden evliliğimde bazı şeyleri halletmek için yardım arıyorum, gezinirken bir adamın iş yerinde bir büyü ile terfi etmesine yardım ettiği için Dr Ajayi'yi tavsiye ettiği yeri gördüm, ona ulaştım Ajayi Dr. Herhangi bir ilişki sorunu veya hayatın herhangi bir yönü için bugün Dr Ajayi ile iletişime geçin; o, sorununuza çözüm bulacaktır. Viber / WhatsApp numarası: +2347084887094 veya E-posta: drajayi1990@gmail.com

    YanıtlaSil