Moskova

Moskova

29 Mart 2014 Cumartesi

Trans Sibirya Demiryolunun yapılmaya başlanmasının 123. yıldönümü






















29 Mart 1891 tarihinde, yani 123 yıl önce bugün, Rus Çarı 3. Aleksandır, eskiden Büyük Sibirya Demiryolu olarak da bilinen Trans Sibirya Demiryolu inşaatını başlatan bir belgeyi imzaladı.

Bugün bu demiryolu, Avrupa Rusya'sını Sibirya ve Uzak Doğu illerine bağlayan, 9882 kilometrelik uzunluğuyla dünyanın en uzun demiryolu ünvanına sahip önemli bir ulaşım güzergahıdır.

İnşaat çalışmaların başlangıcını coşkuyla öven 3. Aleksandır, daha başından beri özellikle Uzak Doğu'daki Vladivostok gibi önemli bir liman kenti ile Rusya'nın merkezini bağlayan bu demiryolunun önemini kavramıştı.

 Demiryolunun yerel tarım üretiminin dağıtımında, altın madenciliğinin gelişiminde ve tabii ki arkasından gelecek yeni ticaret anlaşmalarının yapılmasında rolü olacağı biliniyordu.

Üç yıl sonra ardından tahtı devralan oğlu Nikola,  babasının çalışmalarını kaldığı yerden sürdürdü.
  
Kuşkusuz sık ormanlar, sert Sibirya iklimi inşaat sürecini zorlaştırdı.  Demiryolu inşaatında çalışanların  çoğunluğunu hükümlüler, askerler ve köylüler oluşturuyordu. İnşaatta  89.000 ‘den fazla işçinin çalıştığı tahmin ediliyor. . O zamanlar ve modern inşaat teknolojisi, gelişmiş aletler, hassas ölçüm teknikleri mevcut değildi; kulanılan aletler genellikle çekiç, balta ve kürekti. Demiryolu, elle inşa edilmiştir bile denilebilir.

Ama ilkel araçlara rağmen, hızlı denilebilecek zamanda yapıldı. Yolun 413 kilometrelik bölümü 1893’te yapıldı. 1894 yılında  kilometre sayısı 891’e yükseldi ve bir yıl sonra bu 1340 km. oldu.

En zor bölüm Baykal Gölü’ne ulaşıldığında yapıldı. Bu efsanevi gölün kıyısı boyunca, dağ yamacında ilerleyen muhteşem manzaralı bu bölüm, güzergahın daha sonra yolcuları en fazla cezbeden kısım olacaktı.

Rota, 1905 yılında tamamlandı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder