
29 Mart 1891 tarihinde, yani 123 yıl önce bugün, Rus Çarı 3. Aleksandır, eskiden Büyük Sibirya Demiryolu olarak da bilinen Trans Sibirya Demiryolu inşaatını başlatan bir belgeyi imzaladı.
Bugün bu demiryolu, Avrupa Rusya'sını Sibirya ve Uzak Doğu illerine bağlayan,
9882 kilometrelik uzunluğuyla dünyanın en uzun demiryolu ünvanına sahip önemli
bir ulaşım güzergahıdır.
İnşaat çalışmaların başlangıcını coşkuyla öven 3. Aleksandır, daha başından
beri özellikle Uzak Doğu'daki Vladivostok gibi önemli bir liman kenti ile
Rusya'nın merkezini bağlayan bu demiryolunun önemini kavramıştı.
Demiryolunun yerel tarım üretiminin
dağıtımında, altın madenciliğinin gelişiminde ve tabii ki arkasından gelecek
yeni ticaret anlaşmalarının yapılmasında rolü olacağı biliniyordu.
Üç yıl sonra ardından tahtı devralan oğlu Nikola, babasının çalışmalarını kaldığı yerden sürdürdü.

Ama ilkel araçlara rağmen, hızlı denilebilecek zamanda
yapıldı. Yolun 413 kilometrelik bölümü 1893’te yapıldı. 1894 yılında kilometre sayısı 891’e yükseldi ve bir yıl
sonra bu 1340 km. oldu.
En zor bölüm Baykal Gölü’ne ulaşıldığında yapıldı. Bu
efsanevi gölün kıyısı boyunca, dağ yamacında ilerleyen muhteşem manzaralı bu bölüm,
güzergahın daha sonra yolcuları en fazla cezbeden kısım olacaktı.
Rota, 1905 yılında tamamlandı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder