Moskova

Moskova

17 Ocak 2013 Perşembe

Elveda Portyanki!


Lena, “Sen askerdeyken çorap giyiyor muydun?” diye sordu.

Anlamadım. Yine lisan sorunu nedeniyle sorduğu şeyi anlamadığımı düşündüm.

Yineledi. Hemen cevap veremedim, askerliğimin üzerinden çok seneler geçmişti. Çoraplarımı, rengini hatırlamaya çalıştım.

“Tabii ki,” dedim, bunda garip olan ne var der gibisinden.

Sonra haberleri veren televizyon kanalına gözüm kaydı, Lena’nın sorusunun nedenini anladım.

17. yüzyılın sonundan bu yana ağır ve uzun askeri botların vurmaması için  "Portyanki" olarak adlandırılan kalın, dikdörtgen kumaş parçaları ile ayaklarını saran Rus askerleri, artık bu sıkıntılı durumdan kurtulacak ve çorap giyecekti.

Bana ilginç geldi. Rus askerleri Büyük Petro döneminden beri çorap yerine “portyanki” kullanıyorlardı. Çorap giymek yasaktı. Bunu bilmiyordum.

Bu, Rusya’ya özgü olan bir şey,,bir gelenekti.

Bu haber, diğer televizyon haberlerinde de tekrar ediliyordu. Rus ordusunda bir gelenek yıkılıyordu. Askerlerin bundan böyle çorap kullanacakları bildiriliyordu.

Savunma Bakanı Sergey Şoygu, Rus askerlerin ayak sargıları yerine çorap kullanmaları için genelge yayınlamıştı.

Portyanki’nin yıl sonuna kadar tamamen unutulmasını isteyen Bakan Soygu, askerlerin çoraba geçmesi için gerekirse ek fon ayrılacağını da sözlerine ekliyordu.


Rus ordusunda giyim kuşam konusundaki modernleşme  çalışmaları sadece portyanka ile sınırlı değil. Ayrıca, tüm kulakları kapatan ve Rus ordusu ile sembol haline gelen “uşankaların” yerini de modern şapkalar alacak.
RIA Novosti'nin karikatüristi Sergey Yelkin, Rus ordusunda yapılan modernizasyon çalışmalarını şu karikatürüyle hicvetmiş.

Karikatürün çevirisi şöyle:
"Böylece, ‘partyankalar’ şık bir bandana oluyor".






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder