Moskova

Moskova

14 Ocak 2018 Pazar

Rusya'nın "en yaşanılası" kentleri




Rusya’da halkın görüşlerine dayanarak ülkede refah seviyesi en yüksek kentler belirlendi. Araştırmada halkın refah seviyesi, eğitim ve sağlık hizmetlerinin kalitesi, telekomünikasyon hizmetleri, ekoloji, altyapı, yeni konut inşaatları, konutların ve yolların kalitesi, yenilikler gibi kriterler göz önünde bulunduruldu. 

Devlet İstatistik Servisi (Rosstat) tarafından ülke genelinde yapılan anketlerin sonucuna göre hazırlanılan “en yaşanılası kentler” listesi (sondan başa) ve kentlerin en iyi olduğu konular şöyle: 

10) Orenburg: 

-Yol inşaatları

-Sağlık

-Konut hizmetleri

9) Novosibirsk

-Sanayi merkezi

-Moskova ve St.Petersburg’dan sonra en kalabalık nüfusa sahip

-Kültürel zenginlikleri çok fazla

8) Krasnoyarsk

-Sanayi merkezi

-Eğitm ve spor alanında en gelişmiş kent

7) Yekaterinburg

-Ulaşım merkezi

-Nüfusu en kalabalık dördücü kent

-Prestiji eğitim kurumlarına sahip

-Genç nüfusunun potansiyeli yüksek

6) Çelyabinsk

-Gelişmiş sanayiye sahip

-Ekoloji alanında ileride

-Bilimsel ilerlemeye önem veriyor

-Kara yolları kaliteli 

5) St.Petersburg

-Tarihsel mirasa sahip

-Mimarisi etkileyici

-Rusya’nın kültür başkentş

-Prestijli eğitim kurumlarına sahip

4) Krasnodar

-Kuban’daki en büyük kent

-İnşaat endüstrisi en gelişmiş kent

-İklimi güzel

-Eğitim kalitesi iyi

-İş yapmaya elverişli

3) Kazan

-Halkın yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik özel devlet kampanyaları düzenleniyor

-Eğitim ve kültür merkezi

-Avrupa standartlarında yeni yollar inşa ediliyor

-Gelişmiş altyapıya sahip

2) Moskova

-Sanayi, kültür, eğitim, tarih merkezi

-Konut ve altyapı inşaatları hızı çok yüksek

-İş bulma ve kariyer yapma şansı yüksek

1) Tümen


-Eğitim, konut himetleri, yollar gibi pek çok alanda Rusya’da en iyi durumdaki kent olarak gösteriliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder