Moskova

Moskova

12 Mart 2015 Perşembe

Bir yabancının 10 maddede Rus gözlemi



Kaynak: http://www.rusyam.com/

Ruslar farklı yaşam tarzlarıyla dünya insanının hep ilgisini çekmiştir. 10 maddede bir yabancının Ruslar hakkındaki gözlemlerini sizlerle paylaşıyoruz.

1-Markete giderken bile bakımlı giyinirler.

2-Önemli ve özel günlerde kadeh kaldırırlarken uzun ve karmaşık dileklerde bulunurlar.

3-Sürekli konuşmalarında hikayeler duyabilirsiniz.

4-«Nasılsın?» sorusuna açık ve içten cevap verirler.

5-Yabancılara gülmezler. Onlar için bir gülümseme gerçekçi olmak zorundadır.

6-Devamlı olarak eski Sovyet filmlerini tekrar tekrar izlerler ve bıkmazlar.

7-50 yaşından küçük olan kadınlar «девушка» yani «kız» olarak hitap edilir. Eğer garsonu çağırmak isterseniz «devuşka» diye seslenmeniz yeterli.

8-Yemek için oturulan masadan saatlerce kalkmayabilirler.

9-Ruslar asla marketlerden aldıkları poşetleri atmazlar, çünkü ne zaman ve nerde işe yarayacağı belli olmaz.


10-Misafirliğe eli boş gitmezler. Hediye bazen bir şarap, bazen bir çikolata, bazen bir çiçek olabilir.

1 yorum:

  1. Merhaba ,Benim adım Gün ,Çok güzel bir blog hazırlamışınız.tebrik ederim.1992-2001 arası tam 9 yıl Moskova DA Yaşamış biriyim.Defalarca çok düşündüm böyle bişey yapmayı.Gençliğim yada çocukluğum orda geçti diyebilirim. Gittiğimde 21 yaşındaydım. Şimdi Turizmle uğraşıyorum. Sürekli RUSLARLA ve RUSÇA konuşan BDT ülkelerinde yaşayan halkla iç içeyim.Ve en önemlisi eşim RUSYA FEDERASYONU vatandaşıdır.Her yıl mutlaka gidiyorum.Bağımı koparmadım MOSKOVA ile.
    Şimdi müsaade ederseniz bişeyler ekliycem.
    -Erkekler Bayramını hatırlamadım demişsiniz 23 ŞUBAT olduğunu hatırlatayım (Bu bayram ASKER VE ASKERLİĞİNİ YAPMIŞLAR için yaratılmış bir Bayram) .
    -Poşetleri atmamalarının ve Naylon poşetlerin çok değerli olmasının sebebi.Marketlerde ve KIOSK denilen yerlerde ÜCRETLİ olması.
    Aklıma bişey gelirse veya sizin sormak istediğiniz bişey olursa Lütfen irtibata geçin.
    Telefon numaramı seve seve veriyorum 0533 765 74 40 .

    YanıtlaSil