Moskova

Moskova

13 Nisan 2011 Çarşamba

SSCB'nin dağılmasına üzülenler azalıyor, ama çoğunluk hala pişman...












SSCB, zamanla hafifleyen ama devam eden nostalji... Son 10 yılda Rusya’da SSCB’nin dağılmasından üzüntü duyduğunu söyleyenlerin oranında hızlı bir düşüş yaşanıyor. 2000 yılı Aralık ayında, 1998 ekonomik krizinin etkileri de sürerken yapılan ankette yüzde 75’lik kitle pişmanlık beyan etmişti. Bu yılın Mart ayında oran yüzde 58’e düştü.

Levada Center anketine göre, yüzde 52’lik kitle “Dağılma önlenebilirdi”, yüzde 29 “Dağılma kaçınılmazdı” diyor. Kalanı kararsız.

1991 Martı’nda SSCB’nin dağılması için yapılan referandum konusunda yüzde 23 “SSCB’nin korunması için oy kullandım”, yüzde 2 “Dağılmasını destekledim”, yüzde 5 “Nasıl oy kullandığımı hatırlamıyorum”, yüzde 45 “Oy vermeye gitmedim” diyor.

Kaynak: http://www.turkrus.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder