Moskova

Moskova

11 Ekim 2018 Perşembe

Bir Soğuk Savaş Fıkrası




Uluslararası bir toplantıda bir Alman, bir Fransız ve bir Rus meslektaş bir araya gelmişler. 

Hepsi de arabalara meraklıymış ve arabalarıyla övünüyorlarmış. Toplantı arasında çaylarını yudumlayıp, havadan sudan konuşurlarken Alman’a sormuşlar:

“Günlük yaşamında hangi marka arabanı kullanıyorsun?”

“BMW’mi kullanıyorum.”

“Peki, yurtdışına arabanla seyahat etmen gerekirse?”

“O zaman Mersedes'imi kullanıyorum,” demiş nispet yaparcasına.

Rus da, Fransız da “Hımmm” deyip kaşlarını kaldırmışlar.

Bu defa Fransız’a sormuşlar:

“Senin günlük hayatında kullandığın araba hangisi?”

“Benim her gün keyifle kullandığım bir Renault’um var.”

“Peki, yurtdışında da mı aynı arabayı kullanıyorsun?”

“Hayır, yurtdışına giderken Peugot’mu kullanırım.”

Alman ile Fransız, Rus’un hangi marka kullandığını sormuşlar. Sorarken de biraz ukalaca tavır varmış üstlerinde:

“Peki tavariş İvan, ya sen?”

“Ben, işe Metro ile gidiyorum.”

“Araban yok mu?”

“Benim bir Lada’m var. Ama her gün kullanmıyorum. Metro ile gitmek kolayıma geliyor. Hem gideceğim her yere metro hattı varsa niye arabayla gidip probki’ye ( trafik sıkışıklığı) takılayım.”

Alman’la, Fransız belki haklı diye birbirlerine bakmışlar.

“Peki ya, yurtdışına çıkman gerekirse?”

“Biz pek yurtdışına gitmeyiz.”

Üstelemişler:

“İyi de, ya gitmen gerekirse?”

“Bazen buna benzer uluslararası toplantılara gidiyorum. O kadar.”

Alman ve Fransız, Rus’u sıkıştırmakta kararlı imişler.

“Hadi, diyelim lazım oldu; nasıl gidersin?”

Rus, biraz kızmış olarak:

“Çok gerektiği durumlarda biz yurtdışına tankla gideriz,” diye cevap vermiş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder