Moskova

Moskova

16 Eylül 2013 Pazartesi

Bu video unutulmaz: Bir "mujik" New York'a gitse, gör başına neler gelir...


Kaynak: Turkrus.com
Bugün 18 dakikanızı ayırın, hayatın koşturmacasından çıkın ve bu videoyu muhakkak seyredin. Rusça orijinali ve İngilizce alt yazısı var. Rutin hayatınıza hem renk, hem de hüzün katacağına bahse gireriz.  

Hikayenin aslı şu:  Erkek dergisi "Esquire"ın Rusça verisyonu çok ilginç bir projeye imza attı. Kapağı hep dünyaca ünlü starlarla süslenen dergi, bu sayısında "Sokaktaki adamı", Rusya'dan köylü bir vatandaşı kapak yaptı.


Rusya'nın taşrasında, Kursk bölgesinin Rışkovo köyünde yaşayan, hayatı boyunca köyünden dışarı adım atmayan 67 yaşındaki Vasili İlin'i aldı New York'a götürdü! "Sıradan insanların yaşamları" başlıklı projede önce Moskova'yı, sonra New York'u gezen Vasili İlin hakkında çekilen film, bir Rus "mujik"inin hayata bakışını, naifliğini, arif tarafını, meselelere ilginç bakış açısını yansıtıyor. Özellikle New York'ta SSCB döneminde  göç eden 80 bine yakın Rusya kökenlinin yaşadığı Brighton Beach'te yaşlı Sovyet vatandaşlarıyla buluşması dramatik...


Vasili İlin’nin “hayat dersleri” niteliğinde ilginç yorumları da var.
İşte ömrü boyu köyünden dışarı adım atmamışken, geçen ay Moskova ve New York’a giden, öyküsü izlenme rekorları kıran İlin’in dergiyle söyleşisinin bazı sözleri:
“ Sadece açgözlüler para biriktirir."
“Her akşam yatmadan haberleri izliyorum. Kimin Rusya’dan ne kadar para çaldığını öğrenmeden uykuya dalmıyorum.”
“Ben doğal bir köylüyüm. Kravatı hayatımda hiç takmadım. Şehir yumurtalarını sevmem. O yumurtaların sarısı, trenle güneye giden Moskovalılar gibi beyaz.”
“Her gün yıkanmak da neyin nesi? Bizim buna vaktimiz olmazdı. Küçükken biz çamurda yalınayak gezerdik.”
“Bu ülkede kendi emeğinle yaşayamazsın.”
“Ben geceleri kapımı kapamam, çalınacak bir şeyim yok.”
“Kölelik zamanında Rusya’da köyüler şimdikinden daha iyi yaşıyordu.”
“Sarhoş kadın herkesi baştan çıkarabilir.”
“Dört yıl önce içkiye tövbe ettim. Gençliğimde de ayyaş olmadım, sadece cumaları ve cumartesileri içtim.”
“Kadından daha bilge hiçbir şey yoktur. Kadınların her konuda erkeklerden kat be kat daha bilge olduklarını söyleyebilirim.”
“Hayatta hiçbir şey için çok üzülmedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder