Moskova

Moskova

17 Şubat 2012 Cuma

Rusya’da başkanlık









Mehmet U. Soyer
Kaynak: http://www.bcmsaka.com/soyer_blog/tr/?p=1018


Yıllar önce şirketlerimden birini satın alan firma bana Türkiye’deki operasyonu yönetmenin yanında Rusya’daki şirketin yönetim kurulu başkanlığını teklif etti. Ortağım Çiğdem ile beraber yurtdışında bir dizi toplantıya katıldık. Toplantıların birinden sonra her zaman yaptığımız gibi bir kahveye oturduk ve toplantıyı gözden geçirdik. “Ben iyi hisler içinde değilim ” dedim. Aldığım cevap “Ben de!” idi.

Daha sonra o güne kadar yaptığımız tüm toplantı notlarını ve toplantılarda adamların tavırlarını hatırladığımız kadarı ile yan yana koyduk. Bazı kelimelerin altını çizdik. 3 saatin sonunda aradığımız şifreleri bulduk.

Bir hafta sonra son bir toplantı istedik ve bir sunumla onlara ne yapmak istediklerini anladığımızı anlattık. Sunum sonrasında toplantıdaki en üst düzey yönetici, bize uygulamak istedikleri oyun ortaya çıktığı için sinirlenip küfrederek toplantı odasını terk etti. Kelimelerin arkasında yatan anlamı doğru yorumlamıştık.

İş ilişkilerinde anlaşma kelimelerden geçmek zorunda. Bir projemizde müşterimizin potansiyel ortağının pazarlık uğruna kullandığı bir sözü kişisel alarak evlenmekten vaz geçtiğini hatırlıyorum. Ne söylediğimiz kadar kelimelerin karşı tarafça nasıl algılandığı da önemli.

Rusya işini sorarsanız, istediğim şartlarla iki sene yönetim kurulu başkanlığı yaptım. Kelimeler ile ilgili bir şarkı dinlemek isterseniz buraya tıklamanız yeterli.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder