Moskova

Moskova

26 Haziran 2026 Cuma

"Elmas Kol" filmi nerede çekildi ve bu yerler yıllar sonra nasıl görünüyor?


Kaynak: https://dzen.ru/

 

"Бриллиантовая рука"(Elmas Kol) filmi, Leonid Gaidai'nin ünlü başyapıtı olup, tüm zamanların en çok satan Sovyet filmleri arasında gururla üçüncü sırada yer almaktadır.

Kimileri "Tsigel-tsigel-ay-lyu-lyu" repliğini, kimileri "Kahretsin!" repliğini, kimileri de sedef düğmeli kürk mantoyu hatırlamaktadır.

Peki tüm bunlar nerede çekildi?

Senya Gorbunkov nerede yürüdü, Gesha takım elbiseyle nerede koştu, haleli çocuk su üzerinde nerede yürüdü? "Elmas Kol" filminin çekim yerleri hakkında bilgi edinmenizi öneririm. İlginç olacaktır.

Moskova ve Mosfilm pavyonları

Filmin olay örgüsünün bir kısmı yurt dışında geçse de, büyük bir kısmı SSCB içinde çekilmiştir. Moskova'da Mosfilm stüdyoları, Gorki Parkı ve hatta Komsomolsky Prospekt üzerindeki bir alışveriş merkezi kullanılmıştır.

Senya, sedef düğmeli bir kürk manto aradığı yer bu mağazaydı. Gorki Parkı'nın girişinde ise, boynunda kurukafa olan ve kendisinden sigara isteyen aynı kasvetli adamla karşılaştı.

Burası biraz değişmiş olsa da, aynı yer olduğu hâlâ çok açık.

Mosfilm stüdyoları, "Mini-Bikini-69" moda şovundan efsanevi "Tavşanların Şarkısı"nın doğduğu yer olan "Ağlayan Söğüt" restoranına kadar birçok ikonik sahnenin çekiminde kullanıldı. Senya'nın baştan çıkarıcı kadın Anna Sergeevna tarafından kandırıldığı otel odası da burada kiralanmıştı.

Pavlovskaya Sloboda

Filmin son kovalamaca sahneleri, Pavlovskaya Sloboda otoyolu üzerindeki İstra bölgesinde çekildi. Taksi şoförü rolündeki Lelik, Senya ile burada yarışırken, Gesha da motosikletle onu takip etti. Ve kahraman, patronun kendisiyle de burada yüz yüze geldi. Manzaraların güzelliği de bunda rol oynadı; bölge tesadüfen seçilmemişti.



İstanbul yerine Bakü

Filmin "yurtdışı" mekanı, daha önce birçok kişinin düşündüğü gibi Türkiye değil, Bakü'dür. Senaryo İstanbul'da geçse de, çekimler Azerbaycan'da yapılmıştır. Gorbunkov'un karpuz kabuğuna takılıp düştüğü sahne, şu anda Tandoor kafesinin bulunduğu yerin yakınlarında, "Tsigel-tsigel-ay-lyu-lyu" sahnesi ise Khurma kafesinin yakınlarında çekilmiştir.

Türk fahişe rolünü, "resmi" sayesinde Leonid Gaidai'nin beğenisini kazanan tren istasyonu görevlisi Victoria Ostrovskaya canlandırdı. Bu sahnenin çekildiği yer bugün neredeyse aynı görünüyor.

Bakü'nün en zor kısmı, 40 derecelik sıcakta sentetik bir kıyafet ve boğazlı kazakla koşan Andrei Mironov içindi.

Turistler düzenli olarak burayı ziyaret ederek filmdeki pozların aynısını vererek fotoğraf çektiriyorlar.

Trafik kontrol görevlisi rolünü gerçek bir trafik kontrol görevlisi olan Kurban Mazanov üstlendi. Trafiği o kadar ustalıkla yönlendirdi ki, yerel bir simge haline bile geldi. İnsanlar bazen özellikle Mazanov'un çalışmasını izlemek için bu noktaya gelirlerdi.

Soçi ve Adler – yeryüzündeki cennet ve olayların ana merkezi.

Hikâyede Semyon Semyonich Çernomorsk'ta yaşıyor gibi gösterilir, ancak gerçekte burası Soçi ve biraz da Adler'dir. Soçi'de, ünlü Donskaya Caddesi, Gorbunkov ailesinin yaşadığı cadde haline gelmiştir. Ev ise, tesadüfen, neredeyse hiç değişmeden kalmıştır.

Bu arada, bu binanın adresiyle ilgili ilginç bir nokta var. Gorbunkov, "Morskaya 21, daire 9... giriş 3, üçüncü kat" adresinde yaşadığını söylüyor. Ancak matematiksel olarak hesaplarsak, bu ancak binanın üç katlı olması ve her katta bir daire bulunması durumunda mümkün. Ancak o zaman dokuzuncu daire, giriş 3'te, üçüncü katta yer alabilir.

Aynı Gorbunkov evi, yıllar sonra. Güncel adres: Soçi, Donskaya Caddesi, Bina 92

Piyango biletleriyle ilgili sahne ("su pompası"), tabancanın taksiye teslimi ve bina yöneticisiyle diyalog sahnesi Soçi sahilinde çekildi.

Adler'de Gorizont Oteli, Atlantika Oteli'nin yerine kullanıldı. Otelin bodrumunda, Nikulin'in sandıktan düşme sahnesi için kullanılan kağıt hamurundan yapılmış bir figür de dahil olmak üzere çeşitli aksesuarlar saklanıyordu. Bir gün, bir temizlikçi kadın figürü buldu ve bunun oyuncunun cesedi olduğunu sandı. Panik gerçekti.

Gorbunkov'un vinçle kaldırıldığı son sahne de burada çekildi. Ve evet, Nikulin kafasını çarptı ama rolünden çıkmadı. Sahne komikti, ancak Yuri Nikulin'in kendisi tıbbi yardım almak zorunda kaldı.

Gesha'nın çocuklara dondurma ve çiçek verdiği, Gorbunkov'un karısına hediye ettiği kafe sahnesi Adler'de çekilmişti. Ancak Lyolik bu sahneyi Gorizont Oteli'nin çatısından izlemişti.

Novorossiysk – plaj ve Nikulin'in oğlu

Gesha'nın kendini "bir adada" bulup yardım çağırdığı ünlü plaj sahnesi Novorossiysk'te çekildi. Su üzerinde yürüyen çocuğu ise Yuri Nikulin'in 10 yaşındaki oğlu Maxim canlandırdı; Maxim şu anda babasının bir zamanlar işlettiği Tsvetnoy Bulvarı'ndaki aynı sirkte yöneticilik yapıyor.

Yıllar sonra, o yerden çok uzak olmayan bir yere Gesha Kozodoev'in anısına bir anıt dikildi.

Bu arada, Maxim suya düzgün bir şekilde düşemediği için Gaidai, Mironov'u çocuğu gerçekten tekmelemeye ikna etti. Sahne komikti, ama küçük Maxim daha sonra Andrey Amcasına kızdı.

Tuapse - alçıyla balık tutma

Gesha'nın Senya'nın alçısını çıkarmaya çalıştığı balık tutma sahnesi Kiseleva Kayası yakınlarında çekildi. Yerel bir balıkçı çiftliği, tekne, olta takımı ve olta sağlayarak çekimlere yardımcı oldu.

Burası şu an böyle görünüyor. Temelde, 50 yıldan fazla bir süredir pek bir şey değişmedi.

Kırım - ama sadece küçük bir kısmı

Gaidai'nin Kırım'a olan sevgisine rağmen, "Elmas Kol"da neredeyse hiç yer almıyor. Sadece bir sahne, Lyolik'in mükemmel bir olta için balık yemi hazırladığı sahne, Novy Svet köyünde çekildi. İşte burada "balık tutmaya" başlıyor.

Günümüzde, film çekimlerinin yapıldığı yerlerin neredeyse tamamı ziyaretçilere açık. Soçi'de, Gorbunkov'un notu bıraktığı karo hala nehir kıyısında duruyor. Bakü'de ise bir eczanenin girişinde "Elmas Kol" filminin burada çekildiğini belirten bir levha bile var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder