Kaynak: https://turkrus.com/
Rusya'da tasarruf "babuşkaların" tekelinden çıkarak genç kadın hobisine dönüştü. Moskviçmag dergisi Moskova'da iyi para kazanan, ev sahibi, 35 yaşındaki kadınların her gün indirim (skidka), bonus ve cashback kovaladığını yazıyor.
Dergide çıkan Diana Dorofeyeva imzalı yazıda bu kadınların alışverişe çıkmadan önce listeler hazırladığını, farklı süpermarketler arasında kıyaslama yaptığını ve cep telefonunda bunun için özel uygulamalar kullandığını belirtiliyor.
Dorofeyeva 21. yüzyıl Moskovasında bonus ve cashback'in "hoş bir ayrıntı" olmanın ötesine geçerek gerçek bir para birimi haline geldiğini yazdı. Dorofeyeva yeni tüketici tipinin marketlerde tasarruf etmek için poşet almadığını ve indirimle satılan kullanım süresinin sonuna gelen ürünleri satın almaktan gocunmadığını da aktarıyor.
Moskovalı tüketicinin yeni edindiği bir alışkanlık da çayını termosta, yemeğini lunch-box'ta, yani eskilerin deyimiyle sefertasında taşımak ve ikinci el kıyafet giymek.
Dorofeyeva
özellikle ikinci el kıyafet alım ve satımının ana mekanı olan Avito'nun bu
bağlamda popülaritesinin arttığına da dikkat çekiyor.
(Kolaj: Moskviçmag)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder