Moskova

Moskova

21 Eylül 2025 Pazar

Tarihin En İyi 20 Rus TV Dizisi


Kaynak: https://dzen.ru/

 

Rus dizi sektörünün son birkaç yıldaki başarısını takip etmek mutluluk verici.

"Eskiden daha iyiydi" sözü yerli uzun metrajlı filmler için hâlâ geçerli olsa da, yayın sektörü zirvede: Burada hiç bu kadar yüksek kaliteli ve yüksek hacimli diziler görmemiştik.

Bu nedenle, tarihin en iyi 20 TV dizisini (Sovyet dizileri sayılmaz) seçmek oldukça zordu; listeye rahatlıkla 50 dizi dahil edilebilirdi. Yine de elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalıştık ve ilk 10'u değerlendirmeniz için sunuyoruz.

 

20. sıra. «Игры» (Oyunlar) (2024)

İzleyicileri SSCB'nin Moskova Olimpiyatları hazırlıklarına götüren, görsel olarak kusursuz, nostaljik bir drama. Ara sıra yaşanan oyunculuk hatalarına rağmen, görüntü yönetmenliği ve yapım tasarımı o kadar etkileyici ki, dizi yer yer neredeyse belgesel havası yaratıyor. Yuri Stoyanov'un Leonid Brejnev'e dönüşümü de cabası.

 

19. sıra. «Карамора» (Karamora) (2022)

Rus İmparatorluğu'nun son dönemlerinin tarihini cesurca yeniden yazan ve bunu büyük bir coşkuyla yapan bir fantastik gerilim filmi. Danila Kozlovsky'nin (yönetmenliğine büyük saygı duyuyorum) başrolünde Danila Kozlovsky'nin yer aldığı (ki bu da soruları gündeme getiriyor; bu şımarıklık olmasaydı, proje çok daha üst sıralarda yer alırdı) dizisinde, yönetici sınıf kelimenin tam anlamıyla kan emici. Ama onu özel kılan bu değil, her biri alkışlama isteği uyandıran sayısız tarihi referans (Tolstoy, Mayakovski, Rasputin ve diğer önemli şahsiyetler hakkında).

 

18. sıra. «Вампиры средней полосы» (Orta Koridorun Vampirleri) (2021-...)

Kan emicilerle ilgili, ama bambaşka bir türde bir dizi daha: Günümüzde, özellikle Smolensk'te geçen dokunaklı bir komedi. İnsancıl bir bakış açısına sahip hortlaklar hakkındaki bu iç ısıtan hikâyede başrolü Mikhail Efremov oynayacaktı, ancak bilinen bir olay nedeniyle yerine eşsiz Yuri Stoyanov getirildi. Bu sayede, "Vampirler"deki rol arkadaşı Tatyana Dogileva ile birlikte "Gorodok"u kaçıran Zoomer'lar arasında bir yıldız haline geldi.

 

17. sıra. «Убойная сила» (Ölümcül Güç) (2000-2006)

"Kırık Işıklar Sokakları"nın bir yan ürünü olan bu gösteri, Konstantin Khabensky'yi daha geniş bir kitleyle tanıştırdı. Mahalle sakinlerinin suçla cesurca mücadelesini konu alan bu proje, gerçek hayatta kolluk kuvvetlerine dair algımızı sorgulattı ve bir de üstüne "Lyube" grubunun seslendirdiği ikonik "Opera" şarkısını sundu.

 

16. sıra. «Нежность» (Şefkat) (2020-2024)

Tamamen cep telefonuyla çekilen bu melodram, Anna Melikyan'ın projesi olan ve tam da yerinde bir isme sahip olan bu melodram, döneminin en dokunaklı melodramı olduğunu kanıtladı. Aynı adlı kısa filmden uyarlanan gösteri, tam anlamıyla saf bir performans örneği: Başrolleri Victoria Isakova/Yevgeniy Tsyganov/Konstantin Khabensky'den oluşan yetenekli üçlü canlandırırken, yardımcı karakterleri Yulia Peresild, Anna Mikhalkova, Ravshana Kurkova ve Svetlana Khodchenkova canlandırıyor.

 

15. sıra. «Домашний арест» (Ev Hapsi) (2018)

Pavel Derevyanko'nun başrolünde oynadığı, küçük bir kasabanın hırsız belediye başkanının rüşvet alırken yakalanıp çocukluğunun geçtiği, kasabanın en sıradan sakinleriyle birlikte yaşadığı ortak bir apartman dairesinde ev hapsinde yatmak zorunda kalmasını konu alan toplumsal bir hiciv. Keskin mizah, mükemmel oyuncular ve ilgi çekici günlük hikayeler, diziyi bilindik bir bayağı komediden, Sovyet yaşam kesiti sinemasının değerli bir devamı haline getiriyor.

 

14. sıra. «Happy End» (Mutlu Son) (2021)

Lena Tronina ve Denis Vlasenko'nun yetenekleriyle bizi tanıştıran bir web kamerası kızı hakkında bir drama. Dizi, orta noktasından sonra "Dukhless"i taklit etmeye başladığında oldukça hayal kırıklığı yaratıyor, ancak ilk yarısı saf bir sanat eseri: oyunculuk, yönetmenlik, senaryo, her şey. Ve evet, "Mutlu Son" Rus sineması tarihinin en şehvetli seks sahnelerinden birine sahip.

 

13. sıra. «Фишер» (Fisher) (2023-...)

Son yıllarda ciddi bir düşüş yaşayan "True Detective"e cevabımız, heyecan verici bir seyirlik. Ve sonu, kanınızı donduracak kadar etkili bir şekilde Batı korku filmlerinden daha etkili.

 

12. sıra. «Бедная Настя» (Zavallı Nastya) (2003-2004)

Yetim bir serfin soylu bir kadına dönüşüp aşkı bulmasını konu alan muhteşem bir kostümlü drama. 2000'lerin başında Rusya'nın en önemli "Santa Barbara"sı olan film, Elena Korikova'yı kendi neslinin seks sembollerinden biri haline getirdi.

11. sıra. «Метод» (Yöntem) (2015-...)

Konstantin Khabensky ve Paulina Andreeva'nın seri katilleri avladığı, kara film esintileri taşıyan bir polisiye-psikolojik gerilim filmi. Yuri Bykov'un kariyerinin en iyi eserlerinden biri.

 

10. sıra. «Перевал Дятлова» (Dyatla Geçidi) (2020)

Dyatlovo trajedisi, son birkaç on yıldır neredeyse herkes tarafından alay konusu oldu: "savaşlarıyla" medyumlardan, Sovyet turistlerin ölümlerinden Yeti'leri sorumlu tutan gazetecilere kadar. Dolayısıyla, bu olaylarla ilgili bir dizi duyurulduğunda, önseziler, en hafif tabirle, kasvetliydi. Ancak sonuç, hem grubun kendi trajedisine hem de türün tamamına duyarlı, şaşırtıcı derecede örnek bir araştırmacı drama oldu.

 

9. sıra. «Нулевой пациент» (Sıfırıncı Hasta) (2022)

Bir bakıma, "Oyunlar"ın ideolojik öncüsü: Tıpkı Olimpiyat hazırlıkları dizisinde olduğu gibi, burada da kamera ve prodüksiyon, uzun metrajlı filmleri belgesel filmlere dönüştürebilecek yetenekte kişiler tarafından yönetiliyor. Ancak "Sıfırıncı Hasta" daha da ileri giderek, güzel ve nostaljik görsellerine, tarihimizin az bilinen (ama aynı derecede önemli) bir öyküsünü, yani Elista'daki bir çocuk kliniğinde ortaya çıkan SSCB'deki ilk HIV salgınını konu alan kasvetli bir drama ekliyor.

 

8. sıra. «Эпидемия» (Salgın) (2018-...)

Koronavirüs pandemisinin başlamasıyla birlikte birçok kişinin kehanet niteliğinde olduğunu söylemeye başladığı ve Netflix'te büyük bir uluslararası hit haline gelen bir Rus dizisi. Ölümcül bir virüsten kaçmaya çalışan bir grup insanı konu alan bu macera draması, Hollywood seviyesinde çok bölümlü gişe rekorları kıran filmlerin ülkemizde de çekilebileceğini kanıtladı. Üstelik, örneğin The Last of Us'ta olduğu gibi, yaygın olarak bilinen bir kaynak materyale dayanmadan.

 

7. sıra. «Аутсорс» (Dış Kaynak Kullanımı) (2025)

Okko'nun projesi, 2025'in en iyi Rus dizisi oldu. Ivan Yankovsky'nin başrolünde oynadığı dizi hakkında daha fazla bilgiyi incelememizde bulabilirsiniz:

 

6. sıra. «Бригада» (Tugay) (2002)

Başrollerini efsanevi Sergei Bezrukov, Dmitry Dyuzhev ve Pavel Maikov'un paylaştığı bu suç dramasının tanıtıma ihtiyacı yok; "Brigada"nın konusu, karakterleri ve replikleri çoktan herkesin dilinde. Yayınlandığı dönemde Rus tarihinin en pahalı dizisi olan dizi, gangsterlere olan bariz sempatisi nedeniyle kesinlikle hayal kırıklığı yaratıyor, ancak bunun dışında, prömiyerinden 20 yıl sonra bile hala iyi durumda olan, kesinlikle örnek bir film.

 

5.lik. «Мир! Дружба! Жвачка!» (Dünya! Dostluk! Sakız!) (2020-2023)

90'ları konu alan, merkezinde (şaşırtıcı bir şekilde) çete savaşları değil, bu zorlu ve heyecan verici dönemde hayatta kalmaya çalışan her yaştan sıradan insanların olduğu, nesiller boyu süren bir dizi. "Barış! Dostluk! Sakız!" ilk ve kesinlikle mükemmel sezonuyla bitmeliydi; geri kalanı ise çok yetenekli olsa da hâlâ ayaktaydı. Ancak başroldeki Yura Borisov'a asla doyamayız; bu konuda dizinin yaratıcılarını çok iyi anlıyoruz.

 

4. sıra. «Настя, соберись!» (Nastya, Kendini Toparla!) (2021)

Verilen: Hollywood filmi "Ters Yüz"den küstahça ödünç alınmış, benzersiz bir hikaye ve düşük bir bütçe. Soru: Sonuç ne olacak? Cevap: Lyubov Aksenova'nın olağanüstü performansıyla, her iki cinsiyetten izleyicinin de mutlaka izlemesi gereken, kadınlar hakkında en iyi Rus dizisi.

 

3.lük. «Оттепель» (Çözülme) (2013)

10 yıldan uzun bir süre önce çekilmiş olmasına rağmen, hâlâ Rus tarihinin en güzel dizisi. Aşka, Sovyet sinemasına, Çözülme dönemine ve hatta aşkın kendisine bir övgü niteliğinde, muhteşem bir oyuncu kadrosuyla.

 

2.lik. «Кухня» (Mutfak) (2012-2016)

2000'ler, tatlı "Daddy's Daughters"dan utanç verici "Love in the Block"a kadar çeşitli kalitede sitcom'lar için bir patlama dönemiydi. Ancak türün en ikonik (ve sonradan anlaşılacağı üzere son önemli) olanı, 2010'ların başında ortaya çıktı: Dmitry Nagiev'in şık Moskova restoranında aşçı olarak çalışmaya gelen sıradan bir "kötü adamın" hikayesi. Işıltılı mizah, inandırıcı dram, muhteşem oyunculuk, muhteşem bir film müziği ve özgün kurgular; işte bugüne kadar varlığını sürdüren bu muazzam başarılı komedi serisinin formülü.

 

1.lik. «Трудные подростки» (Sorunlu Gençler) (2019-2024)

"Troubled Teens"in Rusya'da çekildiğine inanmak hâlâ zor: Sinemamıza saygısızlık etmek istemeyiz ama gençler için gençler hakkında film yapma konusunda hâlâ oldukça başarısız. Bunun en büyük nedeni, yaratıcılarının genellikle yetişkinler değil, hiç ergenlik yaşamamış gibi görünen kişiler olması. Sonuç olarak, "atmosfer" ve "ürkütücü" kelimelerini kullanan her film "genç yetişkin" kategorisine giriyor. "Troubled Teens" ise farklı: Dizi, hedef kitlesine anlayabilecekleri bir dilde hitap etmekle kalmıyor, aynı zamanda anlayabilecekleri ve bağ kurabilecekleri konuları da ele alıyor ve bunu olabildiğince komik, dürüst ve eğlenceli bir şekilde yapıyor. Aynı zamanda, Rus sinemasına dizinin yayınlanmasından önce kimsenin duymadığı bir genç yetenek zenginliği sunuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder